Helg hemma!, Måndag med spinning/TP och en Tisdag med Oxhagen Kickers

I fredags kom jag hem efter en tre timmars tågresa och en dryga 20 min med bil. Var hemma hela helgen innan jag skulle bege mig tillbaka till Kalmar.



Under lördagen firades min systers 18-årsdag.

Hade planer på att supa henne under bordet men till min häpnad höll hon sig väääldigt städad, "pinsamt att bli full inför släkten" var hennes kommentar när jag undrade över hennes nykterhet.. När är det Inte pinsamt att bli full undrar jag då lite lätt för mig själv?
Jo, jag är full inte helt oofta men jag tycker faktiskt att det är alltid pinsamt att bli full.

Men vad som är pinsamt och vad som inte är.. Det kan man tycka både det ena och det andra om. Jag har själv kommit på att när man väl gjort bort sig tillräckligt mycket försvinner en del spärrar som vanligt folk har. Varje gång jag vaknar med ångesten är det bara att tänka tillbaka "jo, det här var illa.. Men tänk på Den gången, oj oj.. för att inte tala om DEN gången ojojoj, jo det här var ju inte så farligt!" och Vipps! så har man botat sin bakfylleångest och är redo för en andra kväll ute, ett knep som dock kräver ett par år av mycket jobbiga baktunga dagar..

Jaja, hon kommer nog komma över denna underliga fyllefobi och glatt omkrama dimman så småningom.. om inte annat får jag ta tag i det hela under sommaren, som jag ska tillbringa hemma i Skåne!

Ja, där hade jag gärna slutat min blogg om helgen.. men icke, naturligtvis skulle jag springa, eller snarare köra, och förstöra den annars så lyckade helgen.

På söndagen skulle jag köra Ikas bil till Kalmar. Lätt tänkte jag, lätt var det.. men att byta skiva i 110km/h var inte lika lätt, faktiskt tillräckligt svårt för att sluta med en kort men betungande närkontakt med E22:ans mitträcke.. Bortskrapad lack som troligen kommer kosta mig minst 1000 pistoler.. och det är 1000 pistoler som Inte fanns med i min vårbudget, iaf inte på minussidan.. fan, typ.


Måndag

Måndagen tilbringade jag i skolan där vi genomled en hel dag i förvaltningsjounalistikens förlovande namn, "fett med dåligt" som en annan skulle uttrycka det hela.. trist är bara förnamnet när vi närgånget gick in på vad kommunfullmäktige har för sammarbete med kommunalstyrelsen och varför överförmyndarnämnden är så viktig..

Kvällen var dessto trevligare med ett svettigt spinningpass med "spinninghataren" på instruktörscykeln. Bengt och Gun var också där, så vi var ändå 3 spinnare, grymt!
Efter det cyklade(!) vi hem och det blev TP-turnering hemma hos oss. Mitt, Belins och Ax-mans lag vann! stort tack till de medverkande!


Tisdag (puh.. mycket blogg)

Idag fortsatte vi med förvaltningstjohooandet, helt jättekul är det inte. Slutade dock till slut och begav mig hemmåt.

Runt 7-snåret dök KRIS-Martin upp och ville spela basket, sagt och gjort. Vi två drog ner till Södercenter och spelade mot Maggan och Dennis, vi blev smiskade som få men hade ändå kul... kul för deras skull...
Sen var det till att åka hem till Belin där Martin satt och ugglade, vi drog sedan och kollade på en bil Martin ville ha, fin bil, röd, taklucka, ball.
Jonas dök upp och det blev förfriskningar och sen film, "Att göra en Pudel" hette filmen, skum tjejfilm. En kväll med Oxhagen Kickers är inte fel det ;)

Kommentarer
Postat av: Spinninghataren

Äh, "vi var ju ändå 3 st" låter ju som att vi brukar vara färre! Det var ju faktiskt rekord i få antal! Äh, de andra passen förlorade ju typ 80% av kunderna den soliga dagen, så procentmässigt vann jag!

2007-04-18 @ 01:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0