Min musik

Kollade på 8 Mile idag, grymt bra film. Hade en period i gymnasiet då jag lyssnade mycket på Eminem, speciellt albumet The Eminem Show. Bra rap är grymt skönt, upptäckte nyss Frondas album Etiketten är Musiken. Har hört många dissa honom för att han gör musik för fjortisar, något han själva inte förnekar. Grymt skönt med Hip-Hop iaf.
Är för övrigt något av en All-ätare, känns lite trist faktiskt. Så trist när någon frågar vad man lyssnar på att säga All-ätare.. men sen blir jag så lätt trött på en viss typ av musik, är imponerad och väldigt förundrad över folk som t ex fanatiskt lyssnar på Iron Maiden, och då bara Iron Maiden.. Varje dag.. hela tiden.. hur orkar de? Själv hittar jag kanske ett nytt album, typ Etiketten är Musiken, och sen blir det playlist i bakgrunden när jag läser/pluggar/skriver och vissa låtar läggar man märke till, vissa inte. Det hela resulterar som oftast i att hälften av låtarna försvinner från playlist:an och kvar finns bara det bästa, sen när jag tröttnar försvinner det igen..

Sludder lyssnar på:
Ibland är det rock/punk/emo; System of a Down, Rammstein, Rob Zombie, Flogging Molly, Dropkick Murphys, Panic at the Disco, Billy Talent, Disturbed, Manson, Backyard Babies, m fl.
Ibland är det hip-hop/rap/ragga; Fronda, Eminen, Svenska Akademien, Promoe m fl.
Ibland är det ballader och annat lugnande; Cranberries, Dubliners, Loke, Foo Fighters, Cash, Winnerbäck m fl.
Ibland är det dance/disco/rejv; Replay-sammlingarna, Dune, m fl, m fl.
Ibland är det bara skumma kul låtar; Toy Box, Stephen Lynch, Joddla med siv, Tampong Tomtarna, m fl, m fl.

Kommentarer och diskussioner om vad som är punk, emo, rock, rap, ballader och vad som inte är det undanbedes. Finns redan alldeles för många forum på nätet där folk skallar sig blodiga i försöken i att övertyga världen om att en viss grupp ingår i en viss genre.. Vissa har helt enkelt för mycket fritid :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0