Rätts- och Förvaltningsjournalistik, Tentaplugg



Tentaplugg.. Finns det något tråkigare..

Ett under att jag överhuvudtaget kom in på den här linjen.. Medieproduktion och Journalistik.. har kassa betyg från gymnasiet och detta är den mest sökta linjen i Kalmar..(högskoleprovet, me like!) 
Har hittills inte haft några större svårigheter med att hänga med i plugget. Visst, det har blivit ett par omtentor men så länge allt blir avklarat innan året är slut är det inga problem. 

Nu har jag iaf kommit fram till vad som gör skillnaden mellan mig och alla de med 17-18+ i gymnasiebetyg.. Deras diciplin, envishet och vilja till att kunna sitta ner en såhär underbar dag och bara läsa och läsa inför tentan..
Orkar inte, blir rastlös.. Går och gör kaffe.. stort misstag då koffeinet bara gjort mig ännu mer rastlös.. Herregud.. what to do, what to do?
Sorterade nyss alla mina DVD-filmer, nu funderar jag på att städa och annat, bara för att slippa läsa alla dessa tråkiga, intetsägande böcker som gamla penningsugna journalisträvar skrivit ihop, om ämnen som i stort är sunt förnuft och självklart..
Så sjukt tråkigt.. får bli en film.. sen kanske kolla genom anteckningarna igen.. traaadit!



Kommentarer
Postat av: evelinka

Hm... Plugga var det ja... Själv är jag ett stort fan av det där panik-stress-ievinnerlighet-pluggandet typ dagen innan. Eller möjligtvis två dagar innan om man känner sig inspirerad. =)
Det löser sig... =P

2007-04-24 @ 17:36:06
URL: http://evelinka.blogg.se
Postat av: OttO

jag lovar... man blir inte mer disciplinerad för att man hade över 18 i snitt :S
gissa vad jag borde göra just nu egentligen?
just de ja, tentaplugga

2007-04-25 @ 17:27:32
URL: http://oliveira.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0