VIP-behandling på Ernesto och Dillz lägenhet äg(g)d




Helgen har varit lång, våt och spännande. Dagarna har spenderats på huvudfadderutbildning och kvällarna i goda vänners sällskap med god mat och godare dryck.
fredagen var det först en konstig sittning på kåren för oss få lyckligt utvalda huvudfaddrar, sittningen var sådär. Efter det gick vi ett glatt gäng till en mellanfest på Taket(ingen aning.). Det var heller inget hoola-baloo så jag begav mig till mellanfest nr 2, hemma hos M, J o PB. Där dracks det dryck och jag förlorade i armbrytnnig mot Anna(stor skam)...
Kåren nästa. På kåren var det skumparty denna kväll, skummaskin spottade ut skum och annat blött på allt och alla, jag tillbringade denna kväll med att välta folk.
2 dm Skum ser jättemjukt ut och efter min väl tilltagna dagsranson vin kände jag ingen smärta. Det gjorde tydligen några av dem jag välte.. Vill kort och gott be om ursäkt till Elton, Maggan, Jonas, Johan(5-6ggr), Angelica och andra som kan ha blivit utsatta för mitt glädjerus.
Kom till sist hem till M.J.PB. där efterfesten var, väldigt dimmigt, minnets sviker men tydligen sprang jag runt utan byxor ett tag och hur jag kom hem iklädd genomblöta kläder utan att dö av köld är en stor fråga.



Lördagen kom fortare än väntat och direkt efter ett abrupt uppvaknande av väckaklockor var det vidare fadderutbligning som stod på tapeten. Dagen ägnades åt team-building.. stå på stolar, hålla händerna och prata.. undeligt.. utblidningen tog slut och vi begav oss åter till dryckeshaket M.J.PB. Då systemet stängt innan vi fått möjlighet till att förskansa oss glädjedricka spenderades det pengar på 3,5-puffar.
På förfesten tävlade Yoniz mot Johan i 100 öl-shot på 100 minuter. Efter ~50 shot tömmde Johan magen på dasset och efter totalt 107 shot betedde sig Johan lite lurigt. Bra jobbat då klockan var knappt 8. Yoniz klarade sig bättre ur bataljen och verkade oförskämt nykter. Efter mina "units" tagit slut och jag fortfarande inte beslutat om jag skulle ut eller inte sökte jag råd hos Manne, som gav mig en öl och ett löfte om funnen lycka på bottnen av burken.
Sagt och gjort, snart var även jag lite på lyret och färden ledde till Ernesto. På Ernesto var det lång halvtimmes-kö som vi inte ville stå i. Någon kände igen Moi som jobbade i dörren den kvällen, efter ett rop och en vänskaplig klapp på axeln släpptes vi in före hela kön och vakten lät oss gå in gratis efter uppvisat studentlegg. Kände mig som stor VIP och fick lite förståelse över hur Mannes stockholmsvardag måste te sig.

Ernesto är Ernseto och efter ett par apdyra shots i baren och ett tömt kontokort begav vi oss tillbaka till M.J.PB. för efterfest. Efterfesten verkade först aningen fadd men då Dillz dök upp och sa att det fanns öl i han lägenhet bättrades mitt lynne. Blev lovad en 2-3 st om jag hämtade en 4-5 till honom. Dillz förklarade vägen tre gånger, på olika sätt, varav sista gången det var "höger, höger, höger, genom dörren, höger och höger".
Lätt väg tänkte jag och glad i hågen lubbade jag iväg mot dörren, i dörren möter jag inga mindre är Manne och Yoniz.
Tillsammans hittade vi sedan hem till Dillz, det var inte alls som han sa att vägen skulle vara men Yoniz var törstig och hade stor vägvalslycka. Hemma hos Dillz hittade vi bröd, öl och många ägg.
Det förekom en viss vandalisering med just dessa tre rekvisita inblandade och det lutar åt städning mm för att göra upp för vår fadäs. Det var iofs rätt stökigt redan innan vi hittade dit. Roligt hade vi dock.
Vi hittade åter till M.J.PB. och där deckade Manne som bara han kan och Dillz hade redan tidigare deckat i Johans säng. två pers deckade och fler var vakna. Spritpenna hittades och alla sovande fick sin egen lilla signatur. Manne som låg närmst till hands och hade öppen skjorta bekläddes av konst och krumlerurer, kul var dock att han gick hem dagen efter utan att upptäcka hakkorset och manskönet som fanns på hans blottade bringa.
Dillz utsattes för en sedvänja jag lärde mig heter "full-moon-rising", underlig upplandsritual som bedrivs genom att ett flertal personer(tydligen oftast män) sprider ut sig runt en avsommnad person och visar sina rumpr, det hela fotograferas av utvald fotograf, denna gång mig.. Fin bild blev det av det.
Kvällen avslutades med en cykling hem i soluppgången och jag sov hårt och länge dagen efter.



Idag är det måndag och Valborg ska firas, efter många om och men, här i Kalmar. Vet inte hur kvällen slutar då den innefattar vin och eld. farlig kombination.

Må väl, er Tomas




Kommentarer
Postat av: ElinBelin

lol. man ska inte ens se på ägg när man e full! icke!!! ni får fixa det sen!

2007-04-30 @ 15:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0