En lugn helg men öl, jobb och födelsedagskalas!

Nu i helgen var sommarens andra och sista lugna helg. Alltså en helg utan något speciellt evenemang som tar upp hela helgen. Naturligtvis grymt kul med äventyrshelger(festival/fest/resor) men att bara vara hemma och ta det lugnt är inte att förringa.

Under fredagen var det planerat pubrunda sedan helgen innan men chefen överaskade mig på förmiddagen med att erbjuda mig extrajobb på lördagen, något jag velat ha under hela sommaren.
Ville inte tacka nej till den extra tusen-lappen en extradag innebär så jag tackade glatt ja. Hann knappt hem och äta innan pubrundan planerades och kompisar sen gammalt ringdes in. Var jag, Niklas, Aldgård och Paka.

Aldgård sa att han tyvärr var tvungen att vara nykter förare och skulle köra hem redan kl 12 för att ringa flickvännen i Austalien. Passade mig grymt bra iom med mitt jobb.
Ut i Helsingborg drog vi och besökte Bulls(som var stängt), Telegrafen samt Hamnkrogen. Väldigt festligt.
På Telegrafen blev det tydligt att jag levt på studentkrogar i ett år. Försa mig och fick en blick av brosan.
Det hela inträffade när vi skulle beställa.

Bartendern: Vad vill ni ha?
Niklas: Guinnes
Aldgård: Cola
Paka: Carlsberg
Tomas: Öl
Bartendern: En öl? haha, ja, enkelt och bra.
Niklas: (blick)
(...)
Bartendern: Jaha, En guinnes, en cola, en carlsberg och en... öl.. det blir 204 kronor.

Inte lätt att acklimatisera sig till det finare kroglivet i hbg efter ett år i student-sunket. :P

Kom hem vid halv ett snåret, lite väl berusad kanske och det var ett par fyra mycket korta timmar innan klockan ringde, dags att jobba!

Kom till jobb, stämplade in klockan 06:00, la inte maten i kylen och satte mig i stolen på mitt kontor. Under lördagens åtta timmars jobb sov jag nog ca fem timmar i den stolen... Nog för att det går att gå i skolan bakfull och trött med jobb på fabrik? hohoho... och sen vet jag inte hur lagligt jag körde dit på morgonen..

På kvällen skulle Niklas ut igen och kanske Aldgård också, de ville ha med mig men efter min tidiga morgon var jag mycket seg.. Drog hem till Alle istället och vi, Thomas och Pidda satt och spelade tv-spel till klockan fyra.

Kom hem och träffade Niklas som satt uppe och pratade i telefon med USA, han pratade i ca två timmar, alltså ca 1000 kronor. Vet inte hur full han var men det är ett fyllesamtal som heter duga^^
Sov till klockan ett på söndagen.

Då var det dags att köra och hämta mormor i Klippan och farmor nere i byn!  Jag kom aldrig hem i våras för att fira min födelsedag utan det har blivit framputtat hela tiden, men nu blev det av! "Smör-mad", glass och kaffe!
 Mormor och Farmor!
Underbart! De gamle stannade till sju-nånnting och sedan var det avkoppling med film innan John Blund ropade.



Var kanske inte en så lugn helg nu när jag tänker efter, men det blev faktiskt mycket slappande gjort och efteråt kändes det gött. Viktigt att känna att man tagit till vara på fritiden men samtidigt hunnit koppla av när man jobbar på måndagen. Nu är dett jobb, jobb och jobb som gäller. Jobbade dubbelskift idag på sköna 13 timmar, göttigt!. Bokade bussbiljetten till götet på fredag med!

Lärde mig även introt till Sweet Dreams på guitar! Woo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0