Flyttar hemmifrån, på riktigt.

Imorgon smäller det. Imorgon är det, så att säga, på riktigt. Imorgon ska jag för första gången gå in i min första och alldeles egna lägenhet.
Hur kommer det att vara? Hur kommer det kännas? Lite nervös faktiskt.
Inte över att klara mig själv, inte över mat, inte över städningen(jo lite) eller andra materiella hinder. Men en smula orolig över att känna mig ensam, aldrig bott ensam tidigare. Barndomshemmet, lumpen, 2:a med Elton och nu till sist ensam. Vad gör man då?

Tänker på hur det blir sen i höst när jag kommer hem från skolan. Det är mörkt, det är tyst och kanske ensamt?
Kommer jag, som många ensamstående, ha TV:n igång alltid för att kväva tystnaden?
Kommer jag bli en jobbig jävel som likt en parasit våldgästar grannarna vaje kväll för att smita undan ensamheten?
Hatar känslan av ensamhet, att inte ha någon i närheten. Eller gör jag det? Vet ju inte riktigt, har ju aldrig bott ensam innan..

Kanske blir grymmefint?
Att spontant kunna slänga kläderna och dansa naken när jag vill, det måste ju vara svingött att ha den möjligheten!

PIK-Jenny sa nånn gång att det bästa, och värsta, med att bo ensam är att man har full frihet att göra som man vill. Sen kommer problemen när man flyttar ihop med någon och måste ändra sina rutiner igen. Tungt.

Va på IKEA idag och köpte saker till mitt pentry(elit-kök).
2000 pix gick kalaset på, syrran var med och kommenterade mina val.
"Gay", "Ful" och "Vad fan ska du med den till?" var hennes tre olika svarsalternativ till mina köp. Själv tyckte jag att allt var fint och nödvändigt. IKEAs matta av svart får-ull? Viktigt.

Nu är iaf bilen packad med saker, en av hyllorna jag fick av Daniella på jobb är fastspännd på taket och imorgon klockan 0900 ska jag hämta upp Matti i Viken och sen bär det av mot Smålands skogar och Kalmars kullerstenar!
Inte helt sugen på de långa 3,5 timmarna i bilen dit men nu har jag garderat mig mot tråkigheten, genom att tvinga med Matti, förra gången pajjade jag Ikas bil.. Ja va fan, bara det händer nått! haha, nej, det var dumt...

Ska sova ända tills klockan 0800 imorgon! Galet lång sovmorgon, ska bli så skönt!

Må väl! / Tomas

Kommentarer
Postat av: Ika

Grattis :) Tror du fixar det bra Tomas! Om inte annat har du ju Elton nedan (eller var det ovan?) för dej om du behöver hjälp med mat eller nåt någon gång :)

2007-08-24 @ 18:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0