Ett nytt nyår nalkas

image261


Sedan jag kom till Kalmar har jag börjat dricka mindre än jag gjorde tidigare
. Det är något som få av mina kalmar-vänner kan tänka sig. Jag dricker för mycket rätt ofta fortfarande men kvällarna som totalt försvinner i en sju-timmars-blackout är long gone och jag har faktiskt haft kvällar då jag varit nästintill nykter. Kanske inte mycket att vara stolt över, men det är alltid ett litet steg i rätt riktning :P

Hur som helst, nyår.. Det är kvällar då jag verkligen varit illa ute, så sjukt mycket jag har fått i mig ett par av dem.. Ett par år minns jag knappt att jag kom till festen som då oftast hölls hemma hon barndomskompisen Tobbe. Och nu senast blev jag nerslagen. Hur jag blev nerslagen är inget jag tänker älta vidare om här, jag kan berätta det för er personligen någon gång istället. Men kort sagt kan ju sägas att jag minst sagt förtjänade det.. Jävlar vilket svin jag var den kvällen.. Aja, alla gör vi misstag..

Så nyår brukar inte vara mycket till toppenkväll för mig. Men nu! Nu iår har jag förväntningar på att det kan komma att bli en fest värd att minnas. I år är festen på -sjösjukan.

På Emil och Jennys initiativ har sjukan bokats och ett gäng av trogna och goda vänner har bjudits in. Mycket kul folk, god mat och dricka i min favoritpub.
Jag vet att man aldrig ska bygga upp för stora förväntningar inför någon kväll men nu är det svårt att inte hoppas på en riktig toppenkväll. Målet är att inte bli lika full som vanligt och inte, Inte bli nerslagen.


Nyårslöften..
Dessa löften som man alltid ska lova och aldrig håller. Många gånger minns jag inte mina löften och andra har jag helt enkelt inte brytt mig om att lova nått. Men iår ska jag allt göra ett nytt försök.

1. Börja extrajobba. Pengarna räcker inte till min livsstil, dags att börja slita för brödfödan.
2. Börja träna igen. En klassiker som brukar vara med varje år, men nu ska jagj hålla den!
3. Slå igenom i musikvärlden. Kalmar Highriders resa mot stjärnorna är fortfarande bara i startgroparna.

Kommentarer
Postat av: marie

du är en loooser :) ses på nyår baby!!!

2007-12-28 @ 21:10:59
URL: http://inkorrekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0