Jul-ledighet i Skåne


image259


Onsdags kom jag till Helsingborg och hängde med bror min
. Vaknade klockan 4 dagen efter för att skjutsa honom till Kastrup. Han ska till Brasilien en månad och fira jul och nyår där, jag är inte alls avundsjuk. Bara kul att man kan glädjas för andras lycka.. hmm...

Efter det har jag hunnit julshoppa på Väla och hängt med min gamle vapendragare Alexander, inte fel med film och tv-spel till sex på morgonen. Och idag lyckades jag få min mamma att laga mjölkstuvade makaroner och falukorv, hurra!
Julmats-invasionen är snart i huset så att få lite riktig "mammas mat" förgyller verkligen ledigheten.
Ett av dagbarnen som härjar runt i huset är Filippa, 3 år. Liten sprallig sak som idag undrade om jag ville komma på hennes barnkalas. Haha, lätt! Alltid kul med fest.

Fick  även idag ett brev från sommarjobbet på Höganäs AB. I brevet fanns en lapp där företaget berättade att de ändrat runt en del i lönerna och att många sommarjobbare fått för lite semesterbidrag. De bad om ursäkt för detta och bifogade även ett lönebesked på 1450 kronor som sattes in på mitt konto idag, stort hurra!

Ikväll är det glöggmys med familjen och sen våldsfilm hos polare.

Hade jag bara haft praktiken spikad hade jag kanske till och med kunnat slappna av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0