Midsommar och Eltons Ladugårdsfest.



I helgen var jag hemma hos Elton utanför Göteborg och kalasade
. Det var vi, belin, yoniz, t0m och axelen från klassen, utöver oss fanns det ett 40-tal av Eltonkompisar som röjjde loss, mycket gemytligt.
Under kvällen fick jag förklarat varför jag inte skrev något här om midsommar men blev ombedd att skriva nu, såhär lite i efterhand. Sagt, lovat och gjort..



Midsommar

I år firade jag midsommar hemma hos Sanna i Viken.
Från Kalmar var vi ett gott gäng. Det var jag, Sanna, Belin, Mac, Micki, Robin, Anastasia, CR+1, Klek och Kiwi+1.
Sedan fanns det en ~20 Sannakompisar på plats. Mycket god stämmning som bara blev bättre ju längre kvällen fortskred. Vädergudarna var oväntat nog väldigt givmilda och lät det bli uppehåll strax efter tre. Kom lite droppar senare men då krävdes det med än lite regn för at förstöra det goda humöret som nubbarna byggd ihop.
    
   

Kiwi axlade manteln som lekledare och delade in alla gäster i lag. Det lektes flaskfiske med tampong, människopyramid och galen stafett. Sjukt kul att se och antaligen sjukt kul att bli sedd.. Kommer inte ihåg vilket lag som vann men grattis till er!
    

Kvällen gick, som den oftast gör, mot natt och då kommer ett par göteborgare på att det vore ball att nattbada. Ett helt gäng blev taggade på idén och snart gick ett långt led med badsugna upplänningar ner mot havet. Själv var jag kall och hade inte med mig något badbyte, tur var nog det för jag vill inte dö av kyla och sjukdomar.
 



Eltons Ladugårdsfest

I lördags åkte jag med en tidig buss för att hinna till Göteborg i tid till fest
. Det var Elton som anordnat en tillställning i familjens lada som utrustats med bar, bord och stol. Väldigt charmigt och lantligt, lite gamla sjösjukan-feeling. Aldrig fel!
Hemma hos Elton var det fullgod stämning från början til slut, eller jag tror iaf att det var goda miner även mot slutet av kvällen, tappade minnet och somnade inte alltför sent.

Boven i dramat är ett spel som jag fått veta i efterhand heter Fia med Hutt. Alltså Fia med Knuff fast spelpjäserna är små shot(hutt)-glas fyllda med fulvodka. Varje gång en av pjäserna åkte ut(ofta) skulle shoten drickas och även om vi var två i varje lag blev det en hel del huttande. Strax senare var jag djupt inne i dimman.

Dagen efter var vi på G igen och det tog inte lång tid innan jag, yoniz och t0m hittade ut till baren igen. Vi korkade upp romen, satte igång musiken och snart var vi alla inne i dimman igen. Dum idé såhär efteråt då jag fick åka hela vägen hem full/bakfull och jobba bakfull/trött idag... inte så bekvämt som man kan tro, lär ha luktat duktigt mycket sprit också, trist för mina medresenärer.. lol.

Grillning under kvällens första skede! Gott var det!
  

Vodkaspel i lada, huuu..
   
   
   

Ladan av utrustad med en öppen bra, farligt farligt men härligt härligt..
  

Dagen efter tog det inte många minuter innan baren återöppnades och humöret åter var på topp!
    

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Trevliga bilder!!

2007-07-09 @ 22:30:05
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: yon3z

Bra drag där i ladan både dag 1 og 2. Härligt!

2007-07-10 @ 16:48:10
Postat av: Anonym

Hehe, ja ser betänksam ut:) Och by the way är jag en mästergrillare:) kram

2007-07-11 @ 18:04:18
URL: http://belin.blogg.se
Postat av: Fanboy p13

Wow:D såg jättekul ut och roligt skrivet. Fast varför har tjejen i grön tröja ingen arm? är hon sönder?

2007-07-12 @ 01:49:50
Postat av: Sludder

Fanboy P13: Bilden togs strax efter det att mitt minne svek mig den kvällen och belin hann åka hem innan jag vaknade nästa morgon. Har inte sett med egna ögon om hon fortfarande har sina armar i behåll men jag har inte hört något som vittnar om motsatsen. Vidare information i ärendet väntas.

2007-07-12 @ 17:02:34
URL: http://sludder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0