Två sköna helger med fest och softeri

image179


Förra helgen igen var det MAJO-festen
. Det är en lite underground-fest som två kompisar firxar för att fira sina födelsedagar. De heter Martin och Jonas, alltså MArtin och JOnas = MAJO. Fyndigt värre. De hade tidigare ett uppehåll pga dåligt intresse men återupptog festen förra året. Den gången fick jag i mig en dryg liter rom under ett fåtal timmar, sen minns jag inte mer men tydligen kunde jag inte stå upp och blev hjälpt upp i en soffa där jag sov djupt och länge.

MAJO anordnas i en skog, det byggs upp ett live-framträdes-tält fyllt med halm och en liten, asketisk bar. Sen röjjs det tältplatser för dem som vill sova över. Nytt för iår var att festen varade både frdag och lördag med band som spelade mellan 19 och 02. Lokala band av blandad kvalitet, grymt bra!
MAJO är kanske itne årets med jämställda fest med totalt 50-60 deltagare varav ~5 är kvinnor. Inget större problem när väl faktumet smälts. Festade lugnt och träffade ett par som var rejält mycket fullare än jag, inte helt vanligt^^

Var dock trött som en gnu efter en tidig arbetsvecka. Slocknade redan kl 12 på fredagen och sov sen till kl 10. Satt sen i live-tältet och bakfyllepratade med alla de som sovit över, trevligt men vi var aningens hungriga, ingen hade tänkt på att ha med sig mat. Kände några som drog till en närliggande stad och lyckades beställa en limpa med tub räkost. Sen var jag kung för en kvart när jag frossade bröd som en besatt.
Klockan 14, strax efter att jag ätit, blev jag extremt trött och bestämde mig för att ta en powernap, vaknade 1830.. Utvilad och pigg. Då var jag rädd att jag aldrig skulle kunna somna sen på natten, men det var inga problem.
Låg jag efter i sömn? joho, en aning^^

MAJO:s bästa band var helt klart Gustav and the Seasick Sailors. Efter Gustav kommer DNI, mycket mycket bra!
Spana in dem på Myspace:
Gustav And The Seasick Sailors: http://www.myspace.com/gatss
DNI: http://www.myspace.com/dnimusic

MAJO-citatet
Nico heter en lite enerverande person som pratar hela tiden, även när folk är bakfulla. På lördagen satt han med oss andra när Jesper helt plötsligt kommer. Jesper har trasiga jeans, mörkgrön jacka med band-knappar, långt hår och en sliten grön keps.

Nico: Kolla här allihopa, det är Jesper!
Jesper: jaha? vadådå?
Nico: Jesper är stenrik, hans pappa är vice VD men Jesper vill vara hippie. Han tycker inte om när folk får reda på det. Titta på honom, Stenrik!
Jesper:... nico..

Jespers pappa är vice VD för Höganäsbolaget, där jag jobbar. Han är mycket rik. Jesper såg verkligen obekväm ut när alla synade honom och hans klädstil :D hur kul som hälst.

På lördageskvällen kom jag sen snabbt igång efter ett gäng danska öl men den riktiga feststämmningen infann sig aldrig och jag hängde med hem till Alle runt 11. Väl hemma hos honom satt vi och spelade X-box 360 fram till morgonen, grymt kul.

Kom hem trött och nöjd efter en bra fest. Blev en hel massa öl men inga minnesluckor. Hurra!

        

1. Jag kvicknar till efter powernapen!
2. Barhäng. Ja, det där är baren^^
3. Robbe och Alle diskuterar nått viktigt.
4. DNI spelar.
5. DNI spelar igen.
6. Pidda och Alle.
7. Martin firar sin födelsedag med brunhårig donna.
8. En av DNI:s gitarrister, han underhöll oss med fyllecellsberättelser och annat kul.
9. Pidda hittade min mobil och fotograferade oss når vi sov, lömskt gjort.



Nu i helgen har det dels varit lugnare och dels hårdare. Började med en störtskön fredag hemma hos Alle där vi två och Matti spelade tv-spel natten lång. Förvånansvärt givande fredag. Övertrött, intern humor när den är som bäst! Länge sedan vi hade gejming-kväll.

På lördagen var jag bjuden av Kiwi till en fest. Det var Madde som fyllde 21 och anordnade en liten tillställning. Kom dit och träffade en massa kul typer, bland annat Mickes nästintill-döva flickvän, Maddes basshunter-lookalike-pojkvän samt en Wayne Rooney-lookalike! Hur kul som helst.
Vi spelade även brännboll och jagade hästar. En riktig gårdsfylla helt enkelt. Minns inte hur jag kom hem men tydligen stuvade de in mig i en bil som körde mig hem, var tvungen att hämta cykeln dagen efter i regnet... Inte lika kul. Mådde lite dåligt under söndagen.

    
1. Födelsedagsbarnet Madde och nånn snubbe.
2. Micke och en liten bild på Paka.
3. Suddig bild på Kiwi och Mats panna.
4. Bordet med dricka och ett par gäster i bakgrunden.
5. Paka är glad och gó!



Ja, det var det, under vardagarna jobbar jag mellan 0600 och 1430, går upp 0440.... Nästa helg är det Tipi! woohooo! *längt* *längt* ska bli keul!

Kommentarer
Postat av: Fanboy p13

Wowiii wowwaaaa:D jag blir så glad nu när jag ser att du är igång fortfarande, man blir lite wädd när man inte sett dig skriva på flera flera långa mycket långa dagar:D Jätte fina bilder och det är en bra sammanfattning, sitter just nu här och blundar medans jag låssas att jag är där med dig *smajl*
Yours truly Fanboy p13

2007-07-24 @ 16:26:44
Postat av: Sludder

du e skum karlsson.. myeckt mycket skum.. :P

2007-07-25 @ 21:01:49
URL: http://sludder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0