Hultsfred, fabriken och Tipi - Sommarn är här!


Jåhå.. då var sommaren här
, eller det har den iofs varit nu i ett par veckor, men Nu är vi lediga!
Eller, ledig och ledig.. jobb, jobb och jobb väntar för mig..
Har ordnat skönt jobb på järnpulverfabriken hemma. Blåståll, stålskor och blå byggarbetshjälm.
Det ska bli trevligt.. Nej, faktiskt inte, men slappt och pengar är alltid pengar!

Trevligare är dock att trycka Hultsfredsbiljetten i handen, många sköna vänner från när och fjärran väntas dit och ett par favvisband kommer också dit. Ska bli sjukt ball. Flogging molly, billy talent, akademien, korn, timbuktu mfl.
Var lite snack om att såhär spontant hänga med till sweden rock också.. men det innebär fyra våta dagar till.. tror min lever är nöjd med Hultsfred och alla avslutningsfester som kommit och gått. Hur orkar folk som läser mer än tre år på högskola? Levertransplantation? jatack!

Kalmar, mitt nya hem. Kommer sakna denna stora lilla stad. Som den byskåning jag är känns staden alldeles lagom stor, har svårt för att slappna av i de större städerna i Sverige, känns stort.. jättestort..
Kan vara att jag inte känner till ställena och folket där. Går ju inte att göra journalistkarriär som den evige lokalreporter
"SKANDAL - Bonden Bengts Kor Fick För Lite Mat i Onsdags!"
haha, men det vore kanske gött också, på sitt egna lilla vis. Skåne4Life

Nästbäst med Kalmar är nog havet! Uppvuxen som jag är, med detta stora utrymme runt knuten, får klaustofobi bara av att åka bil genom smålands djupa skogar.. Kan nog flytta var som hälst för ett bra jobb sen, men får jag inte ha mitt hav i närheten blir det drygt..

Men Bäst med Kalmar är alla sköna människor! Hade samma oro som de flesta när jag kom hit.
Vilka människor kan tänkas finnas här? Är det bara dryga stekare som pluggar journalistik? Igge!
Med få undantag är klassen fylld med trevliga och sköna personligheter som förgyllt detta mitt första år av resten av mitt liv.
Stor skillnad för mig när jag kom hit var att gå i en klass med  ~70% tjejer. Med min bakgrund av Teknikklass på gymnaiset och sedan lumpen i 15 månader var det en smärre omställning. Men tacka gudarna för det, var nått galet trött på det grabbinterna snacket som finns i lumpen!
Ett par profilen har vi tyvärr blivit av med under året; Rofl, Christ, de-två-som-inte-pratade-med-någon-annan och säkert någon mer som jag inte lagt märke till. Och nu i sommar blir vi av med ett par till, Madde och Manne(Molly) lämnar oss för att förgylla sina drömmar på annat håll. Manne drar till OC-land och ska fixa dejt med Summer och Merissa, lycka till med det!
Kommer sakna er alla!

Oxhagen Kikkers! Mitt eget gäng av skönisar, Belin, Mattin och Elton, er ser jag i sommar och till hösten ska Shore revolutionera Kalmar med vårat nya planerade radioprogram! *längt* *längt*
Lämnar tyvärr Oxhagen till hösten för en skön etta i Djurängen, känns tungt att lämna Slaktaren.. får ha med en bild på honom till Djurängen, så jag inte blir alldeles för ensam.
Mattin lämnade Oxhagen under året som gått och nu lämnar alltså även jag och Elton det, Belin stannar kvar och håller ställningarna ;) En gång Oxhagen Kikker, alltid Oxhagen Kikker!

Sen i Sommar kommer Tipifestivalen återigen att anordnas hemma i byn, iår väntas ca 2000 pers dyka upp i den fårhage jag lärt mig att älska. Ett gäng är medbjudna från Kalmar, får se hur många vi blir, möjligtvis ett litet camp i trädgården? spännande. Får passa på att visa allt var Jonstorp har att erbjuda i turistattraktioner! Får se om vi hinner med allt på bara två dagar..

Kul minnen från året:

Det bästa festen
var absolut den sista festen i höstas, Start med sittning på kåren och slut med efterfest hos Belin. Mitt livs roligaste fest, 12,5 timmars roligheter! Bästa festen är en mycket bra utmärkelser, har ju varit en 2-3 fester/veckan hela året.

Sagan om Ändringen/de Bannlysta HAHAHA! kort och gott beskrivet kan jag säga att det Kan vara det roligaste som någonsin producerats i parodier. Sjukt jävla roligt!

- Dåligt..
- Tufft! Tufft ju!
- JÄVLAAAAR!
- Storma Katedralen!
- Jag har en ficklampa, du har ingenting, mjehehehe!
- Här stannar vi och röker tobak!
mm mfl

hmmm.. har ju hänt mer kul men det kommer jag inte ihåg nu, såhär på rak arm..



Mm, var nog allt.. imorgon kommer mamma och pappa med bilen. Datan, kursböckerna(jappz, ska försöka läsa iaf ett par av dem i sommar, lovar), stereon och alla kläder ska in i bagaget och sen bär färden av mot öppnare landskap!
Får börja städa snart.. FAN VAD GÖTT MED SKÅNE!!! GAAAH!!

Kommentarer
Postat av: Emanuel Tanno

Haha, lol Mollyyy!
Skickar bildbevis sedan när jag hängt med Marissa och gänget ;)
Vi ses i sommar kompis!

2007-06-03 @ 02:49:15
URL: http://tanno.blogg.se
Postat av: ElinBelin

Hehe, du råkar inte ha bilder från The efterfest? Ika tog bilder va?... hm... håller på o fylla
min bildmapp från tiden då min kamera var sönder...

2007-06-11 @ 11:33:37
URL: http://belin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0