Inför Hultsfred

Jahajja, imånn rullar bilen iväg mot Hultsfred ängar, träsk och pissberg(?).
Som den festivalrookie jag är har det lästs rätt mycket i Hultsfredsforumen om "Tips & Trix", "Packlistor" och "Saker som måste göras på Hultsfred 07". Vet inte hur mycket hjälp jag får av det men det var kul läsning, om inte annat.

Åker i sällskap med två polare och en polares polare. En av dessa kompisar, som vi kan kalla Fylle-Tobbe, har varit på Hultsfred en gång tidigare och ska guida oss andra genom våra första stapplande steg som festivalsunkisar.
Har packat ner allt utom diskhon i väskan och till och med skrivit ut listan över vilka band jag vill se och när/var de spelar, advance är bara förnamnet..

Lånar mammas iglootält, syrrans väska och brosans luftmadrass. Kommer familjen få återse dessa ting? Vet icke, men ska de gå sönder ska det ske med stor baluns.

Lovade under ett svagt ögonblick att Dillz fick sova i mitt tält. Lungan tänkte jag, tills jag kom ihåg att Dillz spyr när han blir fetefull.. Själv spyr jag inte av sprit, eller jo, det  hände en gång. Men det är en gång på fyra år av avsevärt drickande. Dillz spyr tydligen efter ett par ljummna folköl.. Kommer det äckel i mitt(läs mammas) tält kommer ovan nämnd Gotlänning förgås i plågor.

Pengar. Det har jag inga, lever på lånade pistoler och kreditkortet Kalmarkommun gav mig i höstas. Kommer kreditkortets skuld någonsinn återbetalas? Den som lever får se!


Somliga av er möter jag på Hultsfred, andra på midsommar och somliga aldrig mer, väl mött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0