Födelsedagskalas, håliga jeans och Seans väska - Örebro!

Nu i lördags hängde jag med ett par kompisar hemmifrån till Örebro. Det var Peter och Sean som kom upp hit med bilen, hämtade upp mig och Thea(Peters flickvän som pluggar i Smedby).
Klockan 11 på lördagsmorgonen begav vi oss mot Örebro där Theas kusin Emelie skulle fira sin födelsedag. Med under kvällen var också Emelies vänner Anna och Ann-Sofie.


Det hela började alltså med en skön fem timmars bilresa från Kalmar upp till Örebro. Trots en del stelhet i benen och en ofrivillig extraruna i Norrköping(tack Sean) kom vi fram till Örebro. Det var främst Sean som körde, Thea tog över imellanåt när Sean var trött på att köra och Thea var trött på musiken..


Väl i Örebro blev vi hjärtligt välkommna hemma hos Emelie och Jonathan. Efter en del hälsande, trädfotandeoch allmänt tjoande begav vi oss mot en matbutik. Blannevann och tuggummi inhandlades. Från denna stund och frammåt hände en del märkliga och kul saker.

Damerna i sällskapet spenderade en mindre evighet med att piffa till sig inför utekvällen. Nog för att tjejer i allmänhet är kända för sina utdragna förberedelser var detta något helt otroligt. Först satt vi tre pojkar i köket och pratade bensin, bilar och sånt medans damerna spenderade TVÅ timmar med piffande. Sedan åt vi alla god mat och gratulerade Emelie som fyllde år i måndags. Efter maten skulle de fortsätta med sitt piffande i en halvtimme till, helt otroligt enligt min mening.
Ibland när man spelar spel som Sanning eller Konsekvens får man frågan vad man skulle göra om man fick byta kön för en dag. Jag hade lätt piffat mig inför en kväll på stan, TVÅ Timmar! Sjukt ju!
Det ska ju inte förnekas att de blev väldigt fina efter allt sitt piffande men Herregud!


Vi grabbar har det en aningens lättare med typ en tröja och en skjorta att välja mellan.
Man provar skjortan, frågar polaren "Öh, funkar den här?" "Jovisst, schyst" och så är det slut med det, en kort runda på dass för att fixa frillan och lite luktagott, Klar!

Jag är tydligen lite lik Eric Bana. Eric Bana är en hyffsat stor skådespelare som spelar i bl a Munich och Troy. Jag är faktiskt lite lik honom, iaf på en speciell bild. Se och döm själva.


Jag blev nekad att komma in på Klaras(nattklubb i Örebro) pga mina håliga jeans.. Jag vet, detta är så sjukt så jag blir mörkrädd. Först stod vi i kön och pratade, när vi närma oss vakten sa en av tjejerna att den där vakten kunde vara tjurig så vi fick inte skrika och göra liv om oss. Lugnt, tänkte vi och såg så nyktra ut som bara vi kan. Jag gick sist av oss sju. När vi kom fram var det inga problem, alla utom jag och Sean blev insläppta utan problem, sedan var det fullt i garderoben och vi fick vänta. Jag tittade på vakten, han tittade på mig. Efter ca 5 minuter blev Sean insläppt med uppmaningen om att ta av sig mössan. Sen tittade vakten på mig, tog emot mitt legg, synade legget och gav tillbaka det.

Vakten: "Du får inte komma in här med de där jeansen"
Jag: "eeh..Va?"
V: "Du har hål i dina jeans, du får inte komma in"
J: "Va?"
V: "Du har hål i dina jeans, du får inte komma in"
J: "Va? Skämtar du med mig?"
V: "Nej"
J: (skratt)"Är du helt seriös?"
V: "Ska du prata med nånn så snacka med honom"(pekar på en annan vakt)
J: "Asså, vad är det här? Vaddå inte komma in med de här jeansen?"
Vakt 2: "Nej det är inget vi kan göra nått åt, det är ägarens direktiv."
J: "Det är ju helt sjukt, var får man reda på sånt här?"
V2: "Jag vet faktiskt inte om det står på hemsidan, har itne kollat den men ägaren har förbjudit håliga jeans och huvudbonader. Senare ska vi förbjuda huvtröjor och liknande. Så att vi får in rätt typ av folk här"
J: "... herregud.."

Sen ringde jag Sean och fick de andra att komma ut, trots Annas digra försök med att övertala vakten att vi kunde skaffa nål och tråd och laga byxorna hade de bestämt att jag inte skulle in på den nattklubben..
Under kvällen hade jag på mig palestina-sjal, camo-jacka och dessa håliga jeans. Jag gav nog helt fel helhetsintryck.. Jag ingår inte i vad vakten kallade "rätt typ av folk".
Fick sedan reda på av de andra att det inne på stället fanns brudar med håliga jeans, och att stället faktiskt var på väg att gå i konkurs för att ingen går dit längre.. Jävla vakter..

Var mycket trist att bli nekad, och jag hade dåligt samvete för att jag förstörde kvällens planer för de andra.  Men sen gick vi till Backstage, nånn kareoke-bar och sen nått annat ställe. Jag hade kul iaf, men vaktens diss hängde tyvärr över mig resten av kvällen..

Dagen efter vaknade jag abrupt av en stor och hiskelig varelse satt på mig och slog mig i huvudet. Det var minsann en Peter som var lite leksugen. Och det är ju något med en man som vilar sig ;D
Roliga under dagen var att retas med Sean för att han upptäckte att husets katt(Picassa) hade kissat i hans väska under natten. Hahahah! Det var kul. Sean var för övrigt den som var vänligast mot katten, matade den och sånt. Jag tycker också om katten men iom att jag är allergisk mot de små rackarna håller jag alltid ett visst avstånd. Fortfarande kul att reta Sean. Grabbigt och omoget, ja, och mycket mycket kul!

Under söndagen latade vi oss som mest, såg film, gick en runda och åt mycket god mat. Sen om sider kom vi sedan iväg. Var hemma i Kalmar runt 12-bläcket. Lagom seg efter en lång men kul helg.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe tror det är nästan så man ska länka till ditt inlägg ;) Men kan inte hålla med dig om de där två timmarna hehe

Ska absolut inte ha dåligt samvete över Klaras - det är bara att konstatera att vakterna är sjuka i Ö-o.
/Anna

2007-10-19 @ 15:11:48
URL: http://anna85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0