Novischen 07

Nu i lördags anordnades Novischen här i Kalmar. Novischen är en dag fylld med lekar för studenter. Ursprungligen var det de studenter som anordnade nollningen som ville ha en egen lekdag. Det har sedan eskalerat och nu för tiden brukar det finnas med en 8-9 lag. Lagen ska hitta på ett eget tema och sedan klä ut sig därefter. Exempel på teman i år var skolflickor, läkare, troll och "babes"(nåja..).
Vårt lag hette Samlaget och vi valde att köra på fotbollstema.
Hur långt folk valde att gå i utklädnandet skillde sig mycket men vissa lag stack ut väldigt mycket. Mest omtalade blev nog tjejerna i Lag Internatet med sina skolflicksuniformer. Läkarna och trollen syntes även dem på långt håll.

I fredags var det fest hemma hos Harald och Edina i nybyggena vid Oxhagshemmet. Grymt fräscha lägenheter och sjukt kul stämmning. Den planerade rundan till puben blev aldrig av utan vi höll låda fram till småtimmarna. Fick även hjälpa Kiwi hem till mig då hon helt gick in i väggen.. Vi bar henne hem till mig då det var närmst. På vägen ut ur min lägenhet bad jag en tyst bön om att inte behöva komma hem till en nerspydd säng. Efter att festen tagit slut och jag hade då planerat att sova hemma hos Elton gick inom mig för att titta till henne. Helt borta var hon, alltså inte där, puts väck. Ringde men fick inget svar. "aja, hon klarar sig" tänkte jag i ruset och somnade.
Vaknade sex timmar senare, Novisch-dags! SEEEEEG! Kiwi, lagledaren, vaknade hemma hos sig och fick springa till bussen.

Lekarna började kl 10 då vårt lag skulle tävla mot bland annat läkarna i dragkamp på såpa, fiskkastning och ölhävf. Klockan åtta ringer Wille och Victor, asfulla, och säger att de missat tåget från lund, de kommer kl 13. Pappa-Jonas ringer strax efter och meddelar att han är trött och tar sovmorgon till lunch..
En stunds panik följer, men till sist var Handy Harald, Anton the Ass, Tutt-Tomas, Kuk-Kiwi och Hor-Henke på plats. Samlaget var redo för strid!

Lekarna går väll sådär, vi kände rätt snart att det inte var aktuellt för oss att vinna så vi gjorde det som var kul och dissade resten. Äggnickningen var kul, att försöka dricka 1,5 liter cider och ett äpple på tid var mindre kul, avbröt när jag kände att kolsyran ville komma upp igen. Skattjakten sket vi fullt i. Under äggspräckarkampen kämpade vi väl men blev ändå slagna, och jag fick ett ägg insmetat i håret.

Lekarna höll på mellan 10 och 16, sen mellanfest hemma hos Mathilda innan sittningen. Under sittningen åts det och tjoades, här kände jag mig seg, trött efter en heldag. Men det var ändå en kul sittining.
Mest kul var Mathilda och Emil med nylonstrumpor på huvudena.
Mest tragisk var snubben som försökte sig på stand-up komik... Oj vad kasst, lyssnade inte alls. Så patetiskt  och tragiskt att se någon misslyckas med stand-up. huuu..
Efter sittningen drog vi hem till Mathilda igen för mellanfest nummer 2. Här dansades det och tjoades ännu mer.

Sedan gick vi till Kåren där det var mycket bra drag! Fullt med folk, en massa kändisar och allmänt skön stämming. Under kårkvällen fick jag väldigt många märkliga blickar, förlorade 20 kronor på blackjack och gick även vilse.
Klockan halv 2 gick vi ett gäng till Venezia för en natt-pizza. Sedan hem till Mathilda igen för efterfest. Till efterfesten kom det även ett gäng sjöbusar. Fy vad jag avskyr sjöbusar.. ojojoj, jag har verkligen problem med dem. De är asociala, själviska och dryga.
Finns faktiskt några sjöbusar som är trevliga, ett par enstaka är faktiskt riktigt kul människor, men de är mer undantagen som bekräftar reglen. 
Vilade även ögonen en stund för att sedan bli väckt när folket skulle bege sig, gick hem och var hemma tjugo i fem. Grymt bra och kul dag.

Intressant var min promillehalt under dagen. Hade först planerat att dricka öl hela dagen för att ha bättre koll på hur mycket jag drack, men iom att jag kläckte idén med fotbolls-baginboxen blev det vin. Det som inte gick in i bollen hade jag med i en träningsflaska. Under dagen drack jag tre liter vin. Drack vin hela tiden från 10:00 till ~04:00.
Hur i hela fridens namn klarade jag det? Det funderade jag länge och väl på, sen gick jag genom vad jag ätit under dagen.
08:30 - Frukost: Värmde gårdagens pizza och åt mackor med räkost.
12:00 - Lunch: Pizza
16:00 - Mellanfest nr1: Kebabtallrik.
19:00 - Sittning: Tacos.
02:00 - Nattamat: Kebabtallrik.
Äter man den maten i de mängderna klarar man tydligen tre liter vin. Kände dock under första mellanfesten att ögonen började gå i kors och jag började visst sluddra också. Därför hängde jag med och åt mellanfest-kebab. Vilket räddade min kväll. Bra det, var verkligen en kul dag och det hade varit trist att missa festen på kvällen pga nått så trivialt som onykterhet.


Under dagen tog jag själv knappt några bilder, mest för att jag inte hade några fickor i min klädsel och hade alla mina saker i en bag. Bilderna nedan är tagna av Viktoria Palm som hela dagen gick runt och fotade.
   
Samlaget, Skolflickorna och trollen.


   
Jag, Jag och Anton leker med Dags bakfylla, Samlaget på skidor, Jag är med i gigant-fiamedknuff.


Själv tog jag ett fåtal bilder:
 
Mathilda och Malin posar, Malin och jag på suddig mellanfestbild.


Men den bästa bilden på Samlaget tog Malin:
image234
Från vänster: Henke, Anton, Kiwi, Harald och Jag liggandes.
Notera Fotbollen, i den fanns en påse vin och en fin vintapp. Praktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0