Schackchampionat på Oxhagen Kikkers

Oxhagen Kikkers, så heter Oxhagen-gängets radioprogram som går varannan torsdag på radio Shore. Idag(läs igår) var temat Schack. Jag mötte Belin i en rafflande kamp om mästartiteln Schackmästare. Efter en något svedvriden introduktion av oss två kombatantet var fajten igång.
På ungefär fem drag tog jag hennes dam, som hon offrade för att ta ut en av mina bönder...
 
För de av er som kanske inte vet hur man spelar schack kan jag meddela att detta är en ytterst unik, och dålig, takit. Jag skrek högt av glädje åt hennes klavertramp och sen var tåget i rullning. Kampen gick snabbt och hyffsat smärtfritt, för mig. Belin blev brutalt överkörd av titan-schack-loket från Skåne, Sludder.
Jag tror aldrig att någon någonsin blivit så totalt ägd på schack i radio Shore som Belin blev denna kväll. Vill inte sitta här och verka skadeglad och arrogant men denna vinst gav mig segerrysningar alá rumstempererad vodka.

En hel massa segerdansande och tjoande i radion senare plockade en snopen och besegrad Belin ihop sitt schackspel. Efter hennes något gråtfärdiga redogörelse av sin förlust gjorde jag en mer diplomatisk sammanfattning och skakade sportsligt hand med henne. 

Tack för en god match Belin, var mig ett sant nöje. Vi får spela igen nånn gång, om du vågar!

P.S

Mjehehehe!

D.S


Kommentarer
Postat av: ElinBelin

Rättelse: Jag offrade ICKE min dam för en bonde. Jag offrade den för en löpare... iofs var det inte meningen at jag skulle offra något alls men ändå. Det var inte förrän senare som jag började gå på dina bönder i första hand...
Dessutom vill jag uppmärksamma ditt värdelösa spel de sista femton minutrarna när jag endast hade kungen kvar och du kungen, två springare, ett torn och tre bönder. Jag ägde lätt upp dig att lycas ta tre av dem... men den KUNG! där är DÅLIGT sludder. Att inte göra schackmatt på mig på två drag i det läget...
Och till sist... jag har fortfarande (enligt IQ-testet vi gjorde) typ dubbelt så hög IQ som dig... mina planer ligger på en helt anan nivå än just denna match... to be continued....

2007-10-12 @ 16:55:10
URL: http://belin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0