Musicca

I och med yrket tillbringar jag en del tid i bilen under mina veckor. Med radion i gång och allt som oftast Mix Megapol i öronen får man höra både det ena och det andra. I veckan, lagom till snötzunamin sköljde över oss spelades plötsligt en låt som fick mig att häpna.. Tyckte först att radiopratarna sa att det var Måns Zelmerlöw som var sångaren. Detta var givetvis överraskande. Väl hemma vid spotify sökte jag efter låten och hittade mycket riktigt en låt av Måns med en snarlik titel, det var dock inte den. Låten som jag hörde, och hört många gånger sedan dess, är Gloria av Mando Diao. Vansinnigt bra låt med lika mycket energi som dance with somebody! En perfekt billåt helt enkelt ;)

Är få saker som är så förlösande som att köra bil med rätt musik i öronen. Väglaget gjorde lyckligtvis att jag inte körde i den hastighet som låtenergin ville. Dock har snöflingorna som möter ens färd i miljoner effekten att det känns som man kör fort som satan. I alla fall om färden är efter mörkets inbrott och man använder hellyset.

En annan goding som hittade fram till mig från Mix obskyra låtval och lager av lokalreklam var en ballad. Från bandet som länge levererat energi - Rise Against. Låten är balladen Hero of War. En liten pik till US of A:s Afghankrig kan man säga.

 

 

Ibland dyker det upp ett och annat guldkorn ur den kommersiella radion! Bättre än Idol-Erik III:s Higher, Urgh..

 


Kommentarer
Postat av: Elin

gloria är braaa

2009-12-27 @ 15:07:29
URL: http://belin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0