24

Jag

Jahajja. Då var man 24 år gammal. Eller ung som de gamla säger, eller jordsnurr som 80-talets fjortisar sa det. Hur eller hur är det en ålder jag nu innehar.

Ålder är ett kul begrepp som jag faktiskt inte har någon vidare fokus på. Har hittills under mitt liv haft svårt för att hålla reda på min ålder. Händer fortfarande att jag måste stanna upp och fundera lite innan jag kan svara på frågan om hur gammal jag faktiskt är. Inte blir det lättare av att siffran ändras hela tiden..

Minns när jag som huvudfadder under mitt andra Kalmarår valde, styrkt av alkohol. Att bedriva ett peptalk för en nolla som inte riktigt kände sig hemma bland de andra nollorna då hon var 30-isch år gammal. Jag hade inte en aning om hur  gammal jag själv var.. Pinsamt då, märkligt sen, konstigt nu. Ålder.. Vilket gissel..

Aja, ska snart sova i min och min sambos säng. I vårt ny-tapetserade rum. Jag till vänster, hon till höger. Måste bara plocka bort överkastet och prydnadskuddarna först. Och gosedjuren som inte används till gos. Imorgon vankas det kalas. Tårta och grillning. Jag vid grillen med grillöl, Frida i köket med vinet och salladen... ... .. Kanske blir äldre ändå :P

I morgon blir det i alla fall fest, maskerad, ska vara trasig och fyllesminkad transa. Bli full, vara oresonlig och jobbigt påstridig. Sedan somna trött och baktung. Kanske minnas kudden men antagligen bara ett gäng vänner, en toalett, en bar, en vag vän och en jacka...

Tror jag befinner mig i någon form av mellanålder.
Tänker och ser på världen som en naiv 20-åring, dricker som en desperat fjortis och bor som en vettig 30-åring.

Livet är bra konstigt ibland, jävligt bra, men konstigt.

xoxo, Tomas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0